Strona główna AM AUTO



Instrukcja wymiany transpondera w kluczyku typu scyzoryk z pilotem do Volkswagena Passata B5 jak na poniższym zdjęciu.



Kluczyk typu scyzoryk z pilotem jest oczywiście rozbieralny. Poniżej krok po kroku pokazuję jak rozebrać kluczyk aby przełożyć część z transponderem immobilizera.

Pomiędzy część, do której montowany jest grot wkładamy cienki śrubokręt, delikatnie go przekręcamy abo rozłączyć pilota od części z grotem.



Po wyskoczeniu zatrzasku odsuwamy pilota i rozdzielamy kluczyk jak na poniższym zdjęciu.



Po rozdzieleniu kluczyka musimy cienkim nożykiem lub bardzo cienkim śrubokrętem podważyć logo VW umieszczone na tyle kluczyka. Jest ono podklejone ale wystarczy go tylko z jednej strony podważyć aby wyskoczyło z klucza.



Przy tym zabiegu znaczek zostanie delikatnie przygięty od strony gdzie jest podważany ale po wyjęciu bez problemu można go odgiąć do pierwotnego kształtu. Jeśli zrobimy to delikatnie to nie będzie powyginany a jedynie będzie miał ślad ingerencji. Warto wybrać miejsce, gdzie wydaje się, iż logo odstaje najbardziej i pomęczyć się tylko w tym jednym miejscu, wówczas znaczek będzie podniszczony tylko w jednym miejscu jak na poniższym zdjęciu.



Po zdjęciu znaczka naszym oczom ukaże się magiczna śrubka, która trzyma dwie części obudowy. Do jej odkręcenia potrzebujemy oczywiście mały śrubokręt krzyżakowy.



Po odkręceniu śrubeczki płaskim śrubokrętem podważamy obudowę po drugiej stronie bolca grota jak na poniższym zdjęciu.



Obudowy bywają klejone więc czasami potrzeba sporo siły ale trzeba to robić z wyczuciem, żeby nie złamać obudowy. Gdy już zatrzask / klej puści z jednej strony podważamy tym samym śrubokrętem obudowę z drugiej strony jak na zdjęciu poniżej.



Jeśli zdarzy się, że kluczyk jest mocno sklejony trzeba podważać raz z jednej raz z drugiej strony, żeby klej w końcu puścił a obudowa dała się rozłożyć. Gdy już czujemy, że obudowa da się rozłożyć przytrzymujemy grot razem z częścią obudowy z otworem na bolec blokujący (dolna na powyższym zdjęciu), ponieważ pod bolcem jest sprężyna i może nam wystrzelić, gdy jej nie przytrzymamy.



Gdy już zdejmiemy górną pokrywę i nie wystrzeliła nam sprężyna podnosimy delikatnie grot i trzymając obudowę, obracamy dookoła czyli o 360° i jeszcze o następne 90° (w kierunku zaznaczonym na zdjęciu) aby całkowicie zluzować sprężynę. Otrzymamy wtedy kluczyk z luźnym grotem jak na poniższym zdjęciu.



Można wówczas spokojnie zdjąć grot i wyjąć bolec blokujący ze sprężyną jeśli jest taka potrzeba.



Transponder immobilizera jest umieszczony w drugiej części obudowy. Wydaje mi się, że jest on umieszczony w szklanej rurce więc nie próbowałem go wyjmować, żeby nie uszkodzić szkła. W związku z taką konstrukcją proponuję przełożyć całą górną część obudowy (wraz z rurką z umieszczonym w niej tansponderem przypisanym do komputera oraz licznika założonego w samochodzie) do kluczyka z grotem odpowiednim do zamontowanej stacyjki. Po przekręcaniu kluczyka silnik powinien bez problemu odpalić.

Aby złożyć kluczyk na nowo wykonujemy czynności w odwrotnej kolejności, a zwłaszcza przekręcamy grot na sprężynie w kierunku odwrotnym do zaznaczonego na zdjęciu i przykrywamy górną obudową tak, aby sprężyna nie wyskoczyła.