Instrukcja wymiany transpondera w kluczyku typu scyzoryk z pilotem do
Volkswagena Passata B5 jak na
poniższym zdjęciu.
Kluczyk typu scyzoryk z pilotem jest oczywiście rozbieralny. Poniżej
krok po kroku pokazuję jak rozebrać kluczyk aby przełożyć część z
transponderem immobilizera.
Pomiędzy część, do której montowany jest grot wkładamy cienki
śrubokręt, delikatnie go przekręcamy abo rozłączyć pilota od części z
grotem.
Po wyskoczeniu zatrzasku odsuwamy pilota i rozdzielamy kluczyk jak na
poniższym zdjęciu.
Po rozdzieleniu kluczyka musimy cienkim nożykiem lub bardzo cienkim
śrubokrętem podważyć logo VW umieszczone na tyle kluczyka. Jest ono
podklejone ale wystarczy go tylko z jednej strony podważyć aby
wyskoczyło z klucza.
Przy tym zabiegu znaczek zostanie delikatnie przygięty od strony gdzie
jest
podważany ale po wyjęciu bez problemu można go odgiąć do pierwotnego
kształtu. Jeśli zrobimy to delikatnie to nie będzie powyginany a
jedynie będzie miał ślad ingerencji. Warto wybrać miejsce, gdzie wydaje
się, iż logo odstaje najbardziej i pomęczyć się tylko w tym jednym
miejscu, wówczas znaczek będzie podniszczony tylko w jednym miejscu jak
na poniższym zdjęciu.
Po zdjęciu znaczka naszym oczom ukaże się magiczna śrubka, która trzyma
dwie części obudowy. Do jej odkręcenia potrzebujemy oczywiście mały
śrubokręt krzyżakowy.
Po odkręceniu śrubeczki płaskim śrubokrętem podważamy obudowę po
drugiej stronie bolca grota jak na poniższym zdjęciu.
Obudowy bywają klejone więc czasami potrzeba sporo siły ale trzeba to
robić z
wyczuciem, żeby nie złamać obudowy. Gdy już zatrzask / klej puści z
jednej strony podważamy tym samym śrubokrętem obudowę z drugiej strony
jak na zdjęciu poniżej.
Jeśli zdarzy się, że kluczyk jest mocno sklejony trzeba podważać raz z
jednej
raz z drugiej strony, żeby klej w końcu puścił a obudowa dała się
rozłożyć. Gdy już czujemy, że obudowa da się rozłożyć przytrzymujemy
grot razem z częścią obudowy z otworem na bolec blokujący (dolna na
powyższym zdjęciu), ponieważ pod bolcem jest sprężyna i może nam
wystrzelić, gdy jej nie przytrzymamy.
Gdy już zdejmiemy górną pokrywę i nie wystrzeliła nam sprężyna
podnosimy
delikatnie grot i trzymając obudowę, obracamy dookoła czyli o 360° i
jeszcze o następne 90° (w kierunku zaznaczonym na zdjęciu) aby
całkowicie zluzować sprężynę.
Otrzymamy wtedy kluczyk z luźnym grotem jak na poniższym zdjęciu.
Można wówczas spokojnie zdjąć grot i wyjąć bolec blokujący ze sprężyną
jeśli
jest taka potrzeba.
Transponder immobilizera jest umieszczony w drugiej części obudowy.
Wydaje mi się,
że jest on umieszczony w szklanej rurce więc nie próbowałem go
wyjmować, żeby nie uszkodzić szkła. W związku z taką konstrukcją
proponuję przełożyć całą górną część obudowy (wraz z rurką z
umieszczonym w niej tansponderem przypisanym do komputera oraz licznika
założonego w
samochodzie) do kluczyka z grotem odpowiednim do zamontowanej stacyjki.
Po przekręcaniu kluczyka silnik powinien bez problemu odpalić.
Aby złożyć kluczyk na nowo wykonujemy czynności w odwrotnej kolejności,
a
zwłaszcza przekręcamy grot na sprężynie w kierunku odwrotnym do
zaznaczonego na zdjęciu i przykrywamy górną obudową tak, aby sprężyna
nie wyskoczyła.